Thursday Apr 25, 2019

Vi husker Swanerne på Malergården

Museum Vestsjælland har indsamlet og optaget beretninger om livet på Malergården. De udvalgte historier kan du høre i en nyproduceret podcast: ”Vi husker Swanerne på Malergården”.

Malergården i Plejerup var i mere end 75 år en levende og inspirerende ramme om familien Swanes kunstneriske udfoldelse. Det var samlingsstedet for mennesker, der havde sans for billeder i alle afskygninger – og for det gode liv i det hele taget.

Gennem årenes løb kom Sigurd Swane og hustruen Agnete samt børnene Hanne, Henrik og Gerda på hver deres måde i kontakt med hundredvis af personer – enten som venner og bekendte, samarbejdspartnere, kunder, leverandører eller kursister.

I podcasten kan du høre historier om Malergården og dens farverige beboere. Du kan høre Kongelig Bygningsinspektør Johan Fogh, der er halvnevø til Sigurd Swane, fortælle om et besøg på Malergården, i 1960erne. Familien tog turen fra København til Malergården i Plejerup og den dengang unge og tømmermands-ramte Johan Fogh, fortæller om mødet med den specielle familie og de smukke omgivelser.

Læs mere på www.vestmuseum.dk/podcast

Comments (0)

To leave or reply to comments, please download free Podbean or

Copyright 2018 All rights reserved.

Podcast Powered By Podbean

Version: 20240320