Friday Nov 08, 2019

Veje til det gode kunstnerliv - Christine og Sigurd Swane

På Odsherreds Kunstmuseum kan du netop nu se en udstilling om de to billedkunstnere, Christine og Sigurd Swane. Det er en spændende udstilling om to kunstneriske udviklinger. To veje som følges ad og skilles.

Kender du de to billedkunstnere Christine og Sigurd Swane? Og skal man kende en kunstners livshistorie for at sætte pris på deres kunst? Det undersøger Museum Vestsjælland i denne podcast.

Alle kunstarter i spil
I udsendelsen kan du høre kunsthistorikerne Britta Tøndborg og Jesper Seidner Knudsen analysere Christine og Sigurd Swanes livsforløb og kunst. For at komme tæt ind på dem læser de i deres korrespondance, digte og noveller samtidigt med, at de ser nærmere på deres malerier. På den måde kan du blive klædt rigtig godt på til at opleve udstillingen.

Kunsthistorikere i Museum Vestsjælland: Britta Tøndborg og Jesper Seidner Knudsen
Sigurd Swanes stemme: Simon Vagn Jensen fra Odsherred Teater
Christine Swanes stemme: Taja Danø