Wednesday Jul 26, 2017

Odsherred Historier - Hovsa-missil, sommerhushistorier og odsherredsmalere

Odsherred Historier er en podcast om lokalhistorie. Historien er fortalt af historiske eksperter, lydoptagelser fra arkiverne og vigtigst: de mennesker som var øjenvidner til historien.

Historikeren Sarah Sander Laugesen står bag udsendelsen, som består af tre dele: Kunstnernes Landskab, Sommerhushistorie og Hovsa-missilet. Podcasten er en del af Museum Vestsjællands udviklingsprojekt

TVÆRSAM; et projekt med fokus på brugerinddragelse og samarbejde på tværs af kulturinstitutioner, erhvervsliv og museets seks kommuner. Det er støttet af Region Sjælland og Vækstforum. Projektet udvikler nye aktiviteter og måder at formilde på for at styrke borgernes historiske interesse og viden om deres lokalsamfunds særlige historie og betydning.

Foto: Forsvaret.

Læs mere på: www.vestmuseum.dk/podcast

Comments (0)

To leave or reply to comments, please download free Podbean or

Copyright 2018 All rights reserved.

Podcast Powered By Podbean

Version: 20240320